-10% korting op uw eerste webbestelling en gratis levering voor bestellingen van meer dan € 100 met code WELCOME25
-
Online kopen
Welkom in onze shop, gratis levering voor aankopen van meer dan €100 exclusief btw.
-
Storacon, ontwerper en fabrikant van uw werkomgeving
-
Rekken en stellingen
-
Rekken en stellingen
Bestel uw producten online uit een breed gamma van industriële rekken voor werkplaats, kantoor en magazijn.
-
Onze producten
vanaf135,83 € excl. btw6 versies beschikbaar
-
-
Inrichting werkomgeving
-
Inrichting werkomgeving
Bestel uw producten online uit een breed aanbod van artikelen om uw magazijn, werkplaats of kantoor in te richten
-
-
Inrichting werkplaatsenAlle producten bekijken
- Cabines, stallingen en hekken
-
Werken op hoogte en toegangsmiddelenAlle producten bekijken
- Werken op hoogte
- Veiligheidshekken en deurtjes
- Trappen
- Trapladders en opstapjes
-
Afbakening, bescherming & signalisatie
- Afbakening, signalisatie
- Markering en signalisatie
- Aanrijbeveiliging - beschermbeugels
- Afbakening, richtingaanwijzing, veiligheid
-
-
-
Plastic bakken
-
Intern transport en behandeling van goederen
-
Werkplaatsinrichting en vestiaires
-
Werkplaatsinrichting en vestiaires
Bestel uw producten online uit een breed gamma van werkplaats- of kantoormeubilair.
-
-
Werkplaatskasten en vestiairesAlle producten bekijken
- Metalen vestiaires
- Lockers
- Accessoires vestiaires
-
-
-
Gevaarlijke producten en afvalinzameling
-
Gevaarlijke producten en afvalinzameling
Bestel uw producten online uit een breed gamma van artikelen voor bescherming van het leefmilieu en opslag van gevaarlijke stoffen.
-
Onze producten
-
-
-
Ontdek onze oplossingen
Storacon is een dochteronderneming van Provost Group, sinds 1963 marktleider in Frankrijk op het gebied van rekken en industriële handlingapparatuur. Ontdek hoe we uw werkomgeving kunnen optimaliseren met onze oplossingen op maat.
-
ONZE OPLOSSINGEN VOLGENS BEHOEFTE :
-
Opslaan
-
Opslaan
In het gamma "Opslaan" van Storacon vindt u modulaire stalen rekken voor een verscheidenheid aan lasten en sectoren. De oplossingen omvatten dynamische opslag, compacte opslag en palletopslag met hoge dichtheid. Neem contact op met Storacon voor een opslagproject op maat.
-
-
PalletopslagAl onze palletrekken bekijken
- Opslagrek voor magazijn
- Dynamische palletstellingen
- Inrijstelling en doorrolstelling voor palletopslag
- Dynamische pushback-opslag
- Pallet shuttle : opslag met hoge dichtheid met shuttles
- Uitschuifbare lade voor pallets
- Bekleding en roosters voor palletrekken
- Buitenopslag van bouwmaterialen
- Bootopslag
-
Cantipro 3 : onze draagarmstellingen voor opslag van langgoedAlle draagarmoplossingen bekijken
- Zware draagarmstelling voor binnen
- Draagarmstelling voor buiten met overkapping
- Draagarmstelling voor houtopslag
- Draagarmstelling voor haspels
- Buitenopslag van bouwmaterialen
- Draagarmstellingen voor opslag van auto's
-
Industriële opslagoplossingenAlle producten bekijken
- Prospace+ industriële lichte rekken
- Prorack+ industrieel opslagrek
- Zware draagarmstelling voor binnen
- Opslagrek voor magazijn
- Opvang chemische stoffen
- Buitenopslag van bouwmaterialen
- Mobiele opslag voor werkplaatsen en magazijnen
- Hellende rekken voor orderverzameling met bakken en dozen
- Platenrek
- Draagarmstelling voor haspels
- Rek voor auto-onderdelen
- Rekken voor opslag van specifieke zware lasten
- Bandenopslag in de automobielsector
-
-
-
Inrichten
-
Inrichten
Ontdek het gamma "Inrichten" van Storacon : tussenvloeren voor opslag en werkplaatsen om maximaal uw ruimte te benutten, modulaire scheidingswanden voor werkruimtes op maat. Op maat gemaakte, gecertificeerde en schaalbare oplossingen. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.
-
Inrichten
-
Professionele kantoorinrichtingAlle producten bekijken
- Kantoorinrichting op maat
- Tussenvloer voor kantoren
- Verwijderbare kantoorwand
- Bureauscherm
- Groene wand voor kantoren
-
Industriële en tertiaire scheidingswandenAlle producten bekijken
- Verwijderbare kantoorwand
- Modul+ industriële roosterwand
- Modulaire werkplaatswand
- Bureauscherm
-
Industriële en tertiaire deurenAlle producten bekijken
- Flexibele roldeur
- Flexibele pendeldeur
- Deuren voor rekken
- Flexibele strokengordijnen
-
-
-
Behandelen
-
Behandelen
Ontdek het gamma "Behandelen" van Storacon, speciaal voor vervoer van zware lasten in uw werkplaats of magazijn. Onze robuuste, gebruiksvriendelijke apparatuur voldoet aan al uw behoeften. Ontdek het nu en optimaliseer uw goederenbehandeling !
-
-
Pallets op maat voor de industrieAlle producten bekijken
- Pallet op maat
- Pallet voor evenementmeubilair
- Aanpasbare handling pallet
-
-
-
Organiseren
-
Organiseren
Maak optimaal gebruik van uw ruimte met het gamma "Organiseren" van Storacon. Ons veelzijdig aanbod van opslagbakken en bakkenstandaards bieden u alle mogelijkheden op het vlak van opslag, goederenbehandeling en transport. Ontdek nu onze artikelen die voldoen aan de Europese normen !
-
Online bestellen
-
-
Uitrusten
-
Uitrusten
Kies uit het ruime assortiment "Uitrusten" van Storacon om uw werkplaats in te richten. Onze werkbanken, kasten, vestiaires, lockers en werkplaatsstoelen toveren uw werkplek om tot een comfortabele en praktische omgeving. Ontdek vandaag nog onze modulaire oplossingen !
-
Online bestellen
-
-
Beveiligen
-
Beveiligen
Beveilig uw omgeving met het gamma "Beveiligen" van Storacon. Onze oplossingen voor de opslag van gevaarlijke producten voldoen aan de huidige normen en beschermen uw werknemers en het milieu. Ontdek nu onze mogelijkheden !
-
Beveiligen
-
Online bestellen
-
-
-
Catalogus en brochures
Vraag uw gratis papieren catalogus aan of bekijk en download onze productfolders.
-
Catalogus
-
Productfolders
Project Cubyn

Cubyn is een start-up gespecialiseerd in logistiek voor e-tailers. Het bedrijf biedt een logistieke outsourcingdienst die opslag, ordervoorbereiding, verpakking en pakketverzending omvat.
Het project
Door de exponentiële vraag van zijn e-merchant klanten had Cubyn dringend behoefte aan een logistiek magazijn van 6.000 m².
De Provost-oplossing
Gebruik van de volledige hoogte van het gebouw dankzij een mezzanine platform, waardoor de opslagruimte met 2,5 vermenigvuldigd wordt. Tegelijkertijd kon de logistieke dienstverlener zijn ordervoorbereidingsactiviteit tijdens de montage behouden.

- 2500 m2 perron
- 10 km lineair spoor
- 100 palen
Installatie van een logistiek opslagplatform zonder onderbreking van de activiteit
Provost kon voldoen aan de eisen van Cubyn door aan te bieden de hoogte van het gebouw te gebruiken en in korte tijd een platform van 2.500 m2 te installeren dat was uitgerust met plaatstalen rekken.
Voordelen voor de klant
- Een opslagruimte vermenigvuldigd met 2,5, d.w.z. een extra 2.500m² met 10 km aan ontwikkelde rekken.
- Handhaving van de activiteiten tijdens de installatie.
- Opslag van een grote verscheidenheid aan artikelen (verschillende productformaten: cosmetica, kleding, speelgoed, elektronica, enz.
Turnkey project
Snelheid van uitvoering
Kosteneffectief

Ontwerp, productie, levering, montage
Het duurde slechts 4 weken om het platform te bouwen, de eerste partij te leveren en op de locatie aan de slag te gaan.
De locatie staat niet toe dat de geleverde apparatuur binnen wordt opgeslagen, dus we moesten ons aanpassen! De leveringen zijn om de 15 dagen gepland en de bouwplaats is verdeeld in 4 fasen.
"Tot nu toe zijn we de enige Franse fabrikant die een EN 1090-gecertificeerd platform vanuit onze fabrieken in 4 weken kan leveren. Als ontwerper en fabrikant van onze producten controleren we het hele proces, van de productie van de lay-outplannen door ons ontwerpbureau tot de assemblage van onze constructies. Geen tussenpersonen, geen tijdverlies: ons platform en onze rekken komen rechtstreeks uit onze Franse fabrieken. In een tijd waarin internationale handel ingewikkeld is, is lokale productie in Frankrijk een echte troef en een garantie voor gemoedsrust voor onze klanten
François Bontemps, algemeen directeur van Provost

Het bedrijf opzetten en onderhouden
De uitdaging was om het werk uit te voeren zonder de logistieke activiteiten van Cubyn te beïnvloeden, ook al bevinden de 100 platformposten zich in het hart van de pickcel.
De montageomstandigheden waren bijzonder complex, maar samen met de montageafdeling van Provost werden oplossingen gevonden.
"We moesten een oplossing vinden die de activiteiten van Cubyn zo min mogelijk zou verstoren. Dit werd bemoeilijkt door het feit dat de 100 palen van het platform midden in de pickingzone staan. Daarom concentreerden we de assemblageactiviteiten van 13.00 tot 20.00 uur, zodat de Cubyn-operators de bestellingen 's ochtends konden voorbereiden. Een Cubyn-team werd aangesteld om de terreinen vrij te maken alvorens de montage te starten
De Provost assemblage manager.

Een opslagoplossing die perfect is afgestemd op logistieke eisen
De artikelen die door de klanten aan Cubyn worden toevertrouwd zijn zeer gevarieerd van aard(cosmetica, kleding, speelgoed, elektronica) en hun verpakkingen zijn niet gekalibreerd. De 330.000 artikelen worden opgeslagen op een groot aantal kleine, afzonderlijke locaties verspreid over de site.
We stellen daarom een indeling en hoogte van PROSPACE+ stellingen voor, die bijzonder geschikt zijn om het orderverzamelen door honderden operators te vergemakkelijken.
Deze stellingen bieden verschillende voordelen voor het bedrijf CUBYN:
- De stellingen van plaatstaal maken het mogelijk om allerlei artikelen van verschillende afmetingen op te slaan in verschillende soorten verpakkingen (dozen, plastic zakken, dozen).
- De hoogte is verstelbaar in stappen van 40 mm en kan eenvoudig worden aangepast aan de hoogte van de opgeslagen artikelen.
- De rand van het plaatstalen legbord is ontworpen om de locatielabels te bevatten die tijdens het orderverzamelen door operators worden gescand.
- De legborden zijn voorzien van verdelers die kunnen worden aangepast aan de breedte van de locatie.

Ondersteuning tijdens het hele project
Na een verzoek van cubyn met betrekking tot waardevolle items, met name elektronica, voor een aantal van zijn e-commerce klanten, werd een beveiligde ruimte, omsloten door de Modul+ gaaswand, ingericht om deze items te beschermen.
Wat in dit project het verschil maakte, naast de technische oplossing en de aanvankelijke indeling, was de nabijheid, de follow-up en het reactievermogen van het Provost-verkoopteam, dat de indeling en de prijsopgave binnen 48 uur kon wijzigen.
U hebt een project ?
4 regioverantwoordelijken verspreid over heel België verlenen u graag advies op het vlak van efficiënte inrichtring van uw werkplek.

Catalogue
