Ik ben een particulier, kan ik bij Storacon bestellen?

De producten op de Storacon-website zijn voorbehouden voor professionele klanten (bedrijven, administraties, vrije beroepen, ambachtslui, winkeliers, verenigingen). Onze algemene voorwaarden voldoen aan de business-to-business handelscode, maar zijn niet onderworpen aan de consumentencode.

Ik ben een klant buiten België, kan ik bij Storacon bestellen ?

U hoeft alleen maar contact op te nemen met onze afdeling Export via de volgende gegevens: Provost EXPORT, parc du Ferrain 59960 Neuville-en-Ferrain, Tel +33 (3) 20 11 53 66, Fax +33 (3) 20 11 52 32, contactexport@provost.fr

Ik ben een distributeur van industriële apparatuur, een postorderbedrijf of een inkoopgroep. Kan ik Storacon - Provost Group-producten doorverkopen ?

U hoeft alleen maar contact op te nemen met onze afdeling indirecte verkoop via de volgende gegevens: Provost PGCC, parc du Ferrain 59960 Neuville-en-Ferrain, Tel +33 (3) 20 11 62 89, Fax +33 (3) 20 11 54 47 - contact-pgcc@provost.fr

Hebt u het antwoord op uw vraag nog niet gevonden ?

Bel 056 77 58 21 en u wordt doorverbonden met het hoofdkantoor, waar men uw vraag met veel plezier zal behandelen.

Welk feestmeubilair kan u opslaan op de metalen pallets op maat ?

Onze op maat gemaakte metalen pallets zijn geschikt voor opslag van een grote verscheidenheid aan feestmeubilair, zoals tafels, stoelen, vloerpanelen en hekken. De maximale belasting varieert per model, van 50 tot 900 kilo voor pallets voor tafels en stoelen, en tot 300 kilo voor pallets voor veiligheidshekken.

Wat zijn de voordelen van de op maat gemaakte metalen pallets voor opslag en behandeling van feestmeubilair ?

Op maat gemaakte metalen pallets bieden een aantal voordelen, waaronder:

  • Groot opslagvolume in een kleine ruimte
  • Een veilige structuur
  • Gemakkelijke identificatie van opgeslagen producten dankzij de kleur van de pallet
  • Compatibiliteit met accumulatieopslag
  • Tijdsbesparing bij het laden van pallets in vrachtwagens, zonder de producten te moeten hanteren
  • Bespaart ruimte en verwerkingstijd voor palletten met veiligheidsbarrières
  • Minder vermoeidheid voor operators

Hoe gebruikt u de op maat gemaakte metalen pallets voor opslag van dranghekken ?

Per pallet kan u 20 dranghekken opslaan. Rangschik ze naast elkaar en schuif er daarna de pallet onder. Bevestig de 4 verlengstukken en de vergrendelstang en de pallet is klaar voor gebruik. Zij kan nu opgetild worden met een transpallet, vorkheftruck of stapelaar en naar het vertrekpunt voor transport vervoerd worden.

Wat is een pallet shuttle ?

De Pallet Shuttle is een accumulatieopslagsysteem dat gebruik maakt van een gemotoriseerde shuttle om pallets te verplaatsen. Dit systeem optimaliseert het laden en lossen van pallets, waardoor het volume van opgeslagen referenties toeneemt en de efficiëntie van logistieke stromen verbetert.

Hoe werkt de shuttle ?

De shuttle wordt bij de ingang van de opslaggang neergezet en beweegt over de rails om de pallets te laden of te lossen. De operator stuurt de bewegingen van de shuttle met behulp van een afstandsbediening.

Wat zijn de voordelen van de pallet shuttle ?

De voordelen van de pallet shuttle zijn onder andere geoptimaliseerde opslagruimte, tijdbesparing, verhoogde veiligheid en veelzijdigheid. De shuttles positioneren de pallets automatisch in de stellingen, zodat de voorraad in elk kanaal zo compact mogelijk opgeslagen wordt. 

Wat is het laadvermogen van de shuttles ?

De shuttles kunnen zware lasten tot 1.200 kg vervoeren.

Zijn de shuttles geschikt voor de voedingssector en voor magazijnen met lage temperaturen ?

Ja, de shuttles zijn volledig elektrisch en geschikt voor een voedingssector. Ze zijn ook geschikt voor magazijnen met lage temperaturen tot -30°C.

Hoe laad en los je pallets met de shuttle?

Om een pallet te laden, plaatst u de shuttle bij de ingang van het kanaal, plaatst u de pallet bovenop de shuttle en activeert u de functie "invoeren" met de afstandsbediening. Om te lossen plaatst u de shuttle bij de ingang van het niveau en drukt u op de knop "uitvoeren" op de afstandsbediening.

Is het mogelijk om de shuttles aan te sluiten op een voorraadbeheersysteem ?

Ja, het is mogelijk om shuttles uit te rusten met een WIFI-systeem om ze te verbinden met een voorraadbeheersysteem.

Waarom is mijn offerte geldig voor een beperkte duur ?

De opgegeven prijs is afhankelijk van de structurele kosten van Storacon op het moment van de bestelling (staalprijs, uurloon, energiekosten) en van de bezettingsgraad  van de machines op dat moment. Omdat deze factoren fluctueren, kunnen we de prijzen in onze offertes niet garanderen op termijn. Zo is de prijs van gegalvaniseerd plaatstaal in twee jaar tijd verdubbeld. Dit heeft onze gegalvaniseerde producten met 30% beïnvloed.

Waarom vraagt de Storacon-verkoper me om een aanbetaling van 30% wanneer ik bestel ?

De bestelling die u plaatst, brengt een specifiek productieproces op gang en verplicht ons tot de aankoop van grondstoffen (hout en metaal), die een aanzienlijk deel van de bestelling uitmaken. Dit "voorschot" is ook een verbintenis van uw kant.

Waarom wijken de prijzen af van die in de papieren catalogus ?

Om online bestellen en de klantenservice te vereenvoudigen, hebben we een nieuw vast tarief voor verzendkosten en franco prijzen geïntroduceerd als de waarde van uw bestelling € 100 exclusief btw bedraagt.

Voor alle bestellingen onder de € 100 exclusief btw wordt een eenmalig vast tarief van € 15 exclusief btw toegepast.

In onze papieren catalogus zijn de prijzen exclusief transportkosten en gebruiken we barema’s voor de verschillende kosten, afhankelijk van uw geografische gebied en de waarde van uw bestelling.

Hoe kan ik contact opnemen met de verantwoordelijke van mijn regio om een project, kostenberekening of plan te bespreken ?

Door te bellen naar 056 77 58 21 komt u in contact met het hoofdkantoor. Een Storacon-expert zal contact met u opnemen om uw behoeften te bepalen en de beste oplossing te bieden.

Hoe maak ik een account aan op storacon.be ?

Als u uw eerste bestelling plaatst, moet u een account aanmaken op de website. Als u al klant bent bij Storacon, moet u nog steeds een account aanmaken. Bovenaan het scherm, in de sectie "Mijn account", ziet u de boodschap "Maak een account aan". Klik hierop om naar het formulier voor het aanmaken van een account te gaan. Natuurlijk vult u het formulier alleen in bij het plaatsen van de eerste bestelling.

Kan ik bestellen zonder tussenkomst van een vertegenwoordiger ?

Er zijn twee verschillende manieren om te bestellen. U kan direct bestellen op de Storacon-website of telefonisch bestellen door contact op te nemen met onze klantenservice. Die kan u bereiken op 056 77 58 21.

Hoe plaats ik mijn eerste bestelling op de Storacon-website ?

Wanneer u de gewenste producten hebt gevonden, voegt u ze toe aan het winkelmandje en bevestigt u uw bestelling. Als het uw eerste bestelling is, moet u een account aanmaken op de website. Ook als u al klant bent bij Storacon, moet u nog steeds een account aanmaken. Volg de instructies op het scherm om uw bestelling en leveringsadres te bevestigen. Zodra de bestelling is geplaatst, ontvangt u een bevestigingsmail. Onze klantenservice neemt binnen 24 uur contact met u op voor technische details of om een bezoek van een vertegenwoordiger te regelen.

Hoe betaal ik voor mijn bestelling ?

Voor bestellingen onder € 100 exclusief btw en voor nieuwe klanten :

  • De betaling moet volledig zijn voldaan voordat de goederen worden geleverd.

Voor alle andere bestellingen :

  • De betaling moet in termijnen worden voldaan
    • Een eerste betaling van 30% bij bevestiging van de bestelling
    • Een tweede termijn van 40% bij levering
    • Het resterende bedrag moet worden betaald bij ontvangst van het product

Aanvaarde betalingsmethoden :

  • Bankoverschrijving
  • Bankcheque
  • Creditcard (Visa, Mastercard, American Express)
  • Debetkaart (Bancontact/Mister Cash)

Let op : voor bestellingen via onze website wordt uw creditcard pas gedebiteerd wanneer de artikelen worden verzonden.

Kan ik mijn bestelling opvolgen ?

Als u uw bestelling wil opvolgen, kan u contact opnemen met onze klantenservice op 056 77 58 21.

U kan de status van uw bestelling ook controleren in het gedeelte "Bestellingen" van uw account.

Wat moet ik doen als ik een verkeerde bestelling heb geplaatst ?

Neem contact op met onze klantenservice op 056 77 58 21. Als de bestelling nog niet is verzonden, wordt deze gecorrigeerd en krijgt u een bevestiging toegestuurd.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling is verwerkt?

Controleer eerst of u uw bestelling hebt gevalideerd, d.w.z. dat het bericht "Bedankt voor uw bestelling" op uw scherm verschijnt na de samenvattings- en validatiepagina van de bestelling. Uw winkelmandje is nu leeg. U hebt een bevestigingsmail ontvangen met uw internetbestelnummer en de details van uw bestelling. Daarnaast neemt onze klantenservice opnieuw contact met u op om de informatie en toegangsvoorwaarden voor levering te bevestigen.

Zijn de prijzen exclusief btw?

Prijzen zijn exclusief btw, af fabriek en montage.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt, hoe kan ik het terugvinden ?

U kan een nieuw wachtwoord aanmaken op onze website. Hoe doe ik dat ? Ga naar www.storacon.be en klik op "Wachtwoord vergeten ?" Voer uw e-mailadres in het daarvoor bestemde veld in en klik op "wachtwoord opvragen". U ontvangt direct een NIEUW wachtwoord in uw inbox.

Wat betekent de kleine "V" achter de Storacon-referentie in de prijstabel ?

Als je een "V"-teken achter een referentie ziet staan, betekent dit dat het om een volumineus product gaat en nodigen we u uit om het hoofdkantoor te raadplegen via 056 77 58 21. Dit is belangrijk voor de transportkosten, omdat het een extra toeslag genereert en het normale tarief niet kan worden toegepast.

Wat betekenen de sterretjes rechts van de Storacon referentie in de prijstabel ?

Als u een referentie gevolgd door een sterretje ziet, betekent dit dat deze referentie niet op voorraad is en niet binnen 48 uur kan worden geleverd, maar op bestelling wordt gemaakt en een levertijd van 4 weken heeft. Neem voor meer informatie contact op met het hoofdkantoor op 056 77 58 21.

Hoe worden Storacon-producten geleverd ?

Storacon-producten worden overdag tussen 9.00 en 18.00 uur per koerier geleverd, alleen op de begane grond, voor pakketten of pallets van minder dan 2 meter lang. Grote bestellingen van meer dan 500 kg worden geleverd met een vrachtwagen.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen ?

Ja, u hoeft de verkoper alleen maar te vertellen dat u kiest voor een "afhaling door klant". U bespaart op transportkosten. Goederen kunnen worden opgehaald bij de opslaglocatie die u hebt aangegeven: Halluin (59) of Neuville-en-Ferrain (59). Op de orderbevestiging zal vermeld staan dat u de goederen komt afhalen.

Heb ik hijs- en hefapparatuur nodig om de vrachtwagen te lossen ?

Dit hangt af van het type apparatuur dat u bestelt en de inrichting van uw loslocatie. Als u een kade hebt, kan u de geleverde producten op pallets lossen met uw eigen palletwagen of vorkheftruck. Als u niet over een kade beschikt, moet u een levering aanvragen met een vrachtwagen met laadklep. Als de geleverde producten erg lang of erg zwaar zijn (palletstellingen, draagarmstellingen, opslagplatform), moet u zeker specifiek behandelingsmateriaal huren. Dit wordt gespecificeerd bij de bestelling.

Er wordt niet gelost door de chauffeur.

Wat zijn de levertermijnen van Storacon ?

De meeste producten zijn op voorraad en worden binnen 2 tot 15 dagen verzonden. Sommige producten vereisen een doorlooptijd voor productie of assemblage op bestelling. Voor grote bestellingen of specifieke producten is de normale productie/verzendtijd 4 tot 5 weken.

Wat gebeurt er als mijn bestelling meerdere levertermijnen bevat ?

In dat geval is het de langste levertermijn in de bestelling die in aanmerking genomen wordt.

Retourbeleid

Bovenop de garanties voorzien door onze Algemene Verkoopvoorwaarden, geniet de Klant van een retourrecht van 30 kalenderdagen vanaf de datum van levering van het product, wanneer gebreken werden vastgesteld op het moment van levering. In overeenstemming met de Algemene Verkoopvoorwaarden van Storacon moet elke levering die tijdens deze periode wordt betwist het onderwerp zijn van een significant en volledig schriftelijk voorbehoud op de leveringsbon op het moment van levering of op een andere schriftelijke manier tijdens de retourperiode. Bij gebreke daarvan wordt de levering geacht onherroepelijk door de klant te zijn aanvaard.

Elk voorbehoud moet vergezeld gaan van een bewijsstuk.

Geen enkele terugzending kan gedaan worden zonder de voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming van het bedrijf Storacon, waarbij de kosten en risico's van de terugzending de exclusieve verantwoordelijkheid van de Klant blijven.

Krijg ik montage-instructies ?

Ja, al onze producten worden geleverd met montagehandleiding.

Hebben jullie een montageteam bij mij in de buurt ?

Storacon heeft een netwerk van erkende installatiebedrijven die getraind zijn in onze producten. Er is er vast wel eentje bij u in de buurt. Deze lokale teams zijn goed vertrouwd met het industriële weefsel en zijn snel ter plaatse, dankzij de beperkte verplaatsingen.

Monteert u uw producten ?

Onze rekken zijn heel eenvoudig te monteren. Montage-instructies en alle benodigde schroeven en bouten worden meegeleverd. Voor een montage door Storacon hebben wij een team van monteurs geselecteerd die snel en betrouwbaar werken in heel België, volgens nauwkeurige specificaties. Onze verkoopafdeling staat tot uw beschikking voor al uw vragen

Waarom gaten in de vloer boren om rekken te bevestigen ?

De meeste lichte en middelzware rekken hoeven niet aan de vloer te worden verankerd omdat de goederen handmatig worden neergezet. Wanneer de belasting of hoogte echter aanzienlijk is en de goederen met machines (stapelaars, vorkheftrucks) worden gelost, is verankering om veiligheidsredenen essentieel.

Moeten rekken aan de muur worden bevestigd voor extra stabiliteit ?

Nee, onze rekken zijn uiterst stabiel op zichzelf en hoeven niet te worden bevestigd aan de structuur van de gebouwen waarin ze worden geplaatst. Beschouw ze als meubels.

Ik heb een vloerverwarmingssysteem, welke invloed heeft dit op de installatie ?

U moet dit melden aan de verkoper, zodat hij meer en kortere ankers kan laten leveren, om te voorkomen dat bij de verankering verwarmingselementen geraakt worden.

Mijn vloer is niet sterk genoeg voor expansieankers (bitumen, tegels). Hebt u een oplossing ?

Praat met uw vertegenwoordiger. Die kan u alternatieve oplossingen voorstellen, zoals lijmen of chemische ankers.

Hoe weet ik wanneer de montage begint ?

Door uw verkoopafdeling te bellen op 056 77 58 21. Als montage is inbegrepen in uw bestelling, ontvangt u een bevestigingsmail waarin de startdatum wordt vermeld.

Kan u mij een proforma-factuur sturen ?

Ja, natuurlijk, vraag het aan uw vertegenwoordiger of aan het hoofdkantoor op 056 77 58 21.

Kan mijn facturatieadres verschillen van mijn afleveradres ?

U hoeft dit alleen maar aan te geven wanneer u uw bestelling plaatst bij uw vertegenwoordiger, die deze instructies doorgeeft aan onze verkoopadministratie, of wanneer u uw account aanmaakt en uw bestelling plaatst op de website.

Hoe kan ik een intern ordernummer op mijn factuur krijgen zodat deze gemakkelijker te verwerken is ?

U hoeft dit alleen maar aan te geven bij uw bestelling aan uw vertegenwoordiger, die deze instructies zal doorgeven aan onze verkoopadministratie.

Is de betaling veilig ?

De bescherming van uw betalingsgegevens is essentieel. Banktransacties op onze website worden beveiligd door de SSL-server van onze bank. Deze technologie versleutelt uw persoonlijke gegevens, waardoor ze niet leesbaar zijn. 

Kan ik mijn bestelling per bankoverschrijving betalen ?

Maak gewoon het overeenkomstige bedrag over op de onderstaande bankrekening en vermeld daarbij "Bestelling Storacon nr. 123456".

Rekeningnummer Storacon : BE 98 2850 4551 8893.

Kan ik met een wisselbrief betalen ?

Ja, u hoeft alleen maar van tevoren uw bankgegevens en een Attest Bankidentiteit naar ons op te sturen.

Kan ik betalen met Paypal ?

Ja, deze beveiligde betaalmethode is beschikbaar op de site.

Kan ik een voorschotfactuur krijgen ?

We kunnen een voorschotfactuur opstellen. De aanbetaling wordt in mindering gebracht op de eindfactuur voor de bestelling.

Wat is een voorraadruimte ?

Een voorraadruimte is een ruimte in of bij een verkooppunt voor de opslag van goederen en producten die nog niet op de winkelvloer staan. Deze ruimte stelt winkeliers in staat om een voorraad aanvullende producten te hebben om snel te kunnen reageren op vragen van klanten en om de schappen efficiënt aan te vullen.

De voorraadruimte is een essentieel element in het beheer van een bedrijf, omdat het bijdraagt aan de juiste organisatie van de voorraden en de efficiëntie van de toeleveringsketen. Een goed ingerichte en georganiseerde voorraadruimte maakt het gemakkelijker om producten te vinden en terug te vinden, waardoor er minder tijd wordt besteed aan handling en voorraadtaken.

Waar moet ik rekening mee houden bij het inrichten van een voorraadruimte ?

Bij de indeling van een voorraadruimte moet rekening worden gehouden met een aantal factoren, zoals het optimaliseren van de beschikbare ruimte, het garanderen van een gemakkelijke toegang tot producten, de veiligheid van werknemers en het behoud van de kwaliteit van goederen. Daarom is het belangrijk om oplossingen te kiezen die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van elk bedrijf en de kenmerken van de opgeslagen producten.

Hoe richt ik de voorraadruimte van mijn winkel in ?

Uw winkelvoorraad efficiënt organiseren is cruciaal voor het optimaliseren van ruimte en voorraadbeheer. Om dit te doen, is het belangrijk om uw behoeften in kaart te brengen, producten per categorie te organiseren en te investeren in geschikte opslagapparatuur. Er zijn verschillende opslagmethoden, waaronder ABC, LIFO (last in, first out) en FIFO (first in, first out). Door je opslagmethode te definiëren, kun je de meest geschikte apparatuur voor je producten vinden. Vergeet niet om de verticale ruimte volledig te benutten(door platforms te creëren), doorgangen te creëren, opslaglocaties te labelen en uw magazijn netjes en schoon te houden. Door deze principes toe te passen en de juiste indelingsoplossingen te kiezen, verbetert u de efficiëntie van uw voorraadbeheer en de werking van uw bedrijf.

Hoe kan ik de opslag in mijn winkel optimaliseren ?

Om uw opslagruimte te optimaliseren, kan u oplossingen overwegen zoals hoge stellingen, verrijdbare rekken of de bouw van tussenvloeren, rekening houdend met uw specifieke behoeften en de beperkingen van uw magazijn. Deze oplossingen, in combinatie met efficiënte opslagmethoden (LIFO, FIFO, enz.), zullen u in staat stellen om optimaal gebruik te maken van de oppervlakte van uw magazijn of opslagruimte.

Wat is het verschil tussen vaste en verrijdbare rekken ?

Vaste rekken zijn een permanente structuur die aan de vloer wordt bevestigd en niet kan worden verplaatst. Verrijdbare rekken daarentegen worden op rails gemonteerd en kunnen gemakkelijk worden verplaatst om de opslagruimte te optimaliseren. Verrijdbare rekken zijn vooral geschikt voor kleine ruimtes, terwijl vaste rekken beter geschikt zijn voor winkels met voldoende ruimte voor permanente structuren.

Welk type stellingen moet ik gebruiken om mijn gepalletiseerde ladingen op te slaan ?

Er zijn verschillende oplossingen om de opslag van uw goederen op pallets te optimaliseren :

  • Traditionele palletstellingen : dit is het meest gebruikte opslagsysteem, geschikt voor veel soorten pallets en met directe toegang tot elke pallet.
  • Dynamische palletstellingen : dit systeem maakt gebruik van schuine rollen om pallets naar voren te laten glijden, waardoor de voorraad beter roteert en de ruimte wordt geoptimaliseerd.
  • Inrij- en doorrij-palletstellingen : ideaal voor de massa-opslag van identieke pallets; dit type stelling bespaart aanzienlijk ruimte door het aantal gangpaden te verminderen.
  • Pallet-shuttle stellingen : een pallet-shuttle is een automatisch opslag- en ophaalsysteem dat gebruikt wordt in magazijnen. Het bestaat uit een autonoom voertuig (shuttle) dat op rails door de gangpaden van de stellingen rijdt, pallets vervoert en op hun opslaglocatie plaatst, waardoor de ruimte en de efficiëntie van de opslagactiviteiten worden geoptimaliseerd.
Loading...